Er du løbet tør for ideer til nye blogindlæg og kan simpelthen ikke ryste flere emner om bredbånd ud af ærmet? Så kan jeg måske hjælpe dig med gode ideer i dette blogindlæg – get it? Jeg var selv løbet tør for ideer, så jeg besluttede mig at skrive om det. Har du ikke allerede læst hvor indlæg om hvordan man kan tjene penge på din blog, så kan du læse indlægget her.
Inspiration ved hjælp af søgemaskiner
Lad os starte med at bruge et eksempel for at gøre processen meget nemmere. Lad os sige at du har en hjemmeside som handler om hækklipning. Internettet er fyldt med inspiration og det er her hvor søgemaskiner, ja det er faktisk lige meget om det er Google, Bing osv., da det er inspiration vi leder efter og ikke det bedste resultat. Bing giver ofte andre og anderledes resultater end Google som dermed bryder det typiske mønster som ses hos Google, så prøv endelig gerne mere end en søgemaskine. Men indsætter vi “hækkeklipning” i Google, så får vi en håndfulde relaterede resultater plus gode ideer til emner: “hækklipning pris pr meter”. Det vil sige at folk faktisk søger på det og det derfor måske vil være en rigtig god idé at lave en side/indlæg om priser på hækklipning, hvor meget meterprisen er samt lignende. Vi kan også se et andet relateret emne “hækklipning hvornår”, så åbenbart vil mange danskere gerne vide hvornår det er bedste tidspunkt at klippe hæk er. Næste trin ville så være at bruge de ideer til at finde endnu flere ideer. Det gøres meget simpelt ved at du søger på det vi fandt ovenfor. Kan du se mønstret? Fortsæt med at gøre dette indtil du løber tør og du føler at du kører i ring. Men efter kun få søgning har vi inspiration og ideer til en god håndfuld indlæg eller sider. Og det bedste er, at vi faktisk nu ved at brugere søger på det, således muligheden for at få besøgende dermed skabe mersalg for sin forretning er relativ stor. Nu hvor du har en lang liste af emner, så burde du prøve at taste dem ind i Google en af gangen og se hvilke resultater du får. At skrive om et emne så bredt som “hæklipning priser” alene kan være rigtig svært og konkurrence er uden tvivl rigtig stor. Overvej i sådan et tilfælde at indskrænke det lidt ved at skrive om eksemplet ovenfor “hækklipning pris pr meter”. Skriv evt. og højden er en variable, om hvilken slags hæk der er tale om, hvor hækken er placeret, altså om det er nemt at tilgå hækken hele vejen rundt. Kig på hvor konkurrenterne gør og så gør det bedre og mere detaljeret. Men for gudsskyld kopier ikke afsnit fra andre, da det både er ulovligt men det skader også din placering på Google. Lad dig derimod inspirere og udarbejd noget originalt du kan smide på din hjemmeside.
Globalt inspiration
Der er en stor trend på internettet med how-to hjemmesider som hjælper med hvordan man gør alverdens ting, samt offentlig fora eller communities hvor man kan spille spørgsmål og få svar. Disse kan overraskende nok give en god indsigt i hvad forbrugere er på udkig efter samt hvad de måske allerede søger mere information om. Nogle af de mest kendte er Yahoo Answers og Quora. Begge hjemmesider er på engelsk, men det er stadig muligt at finde dit hovedemne og således se hvad folk spørger om. Måske finder du ud af, at næste i alle spørgsmål om hækklipning bliver der også spurgt om hvornår, at man skal starte med at slå græsset. Inspiration kan findes overalt på internettet og det kan godt virke lidt uoverskueligt fra starten. Men sætter du dig en eftermiddag eller aften ned med en kop kaffe og undersøge en masse, derskulle du helst med disse teknikker få en god position af relevante emner til nye indlæg på din hjemmeside. Derefter skal der bare skrives på livet løs.